אוננות: חלק בריא מהבריאות המינית

אוננות: חלק בריא מהבריאות המינית

מספר מילים 636

אוננות היא פעילות מינית נפוצה המתרחשת בקרב אנשים מכל המינים, הגילאים והנטיות המיניות. זהו חלק טבעי ובריא של ההתנהגות המינית האנושית המציע יתרונות בריאותיים פיזיים ופסיכולוגיים רבים. קונוטציות שליליות רבות נקשרו לפעילות מענגת עצמית זו בעבר, אך הגיע הזמן להפריך את המיתוסים הללו ולהסתכל על אוננות באופן אובייקטיבי.

בעיקרו של דבר, אוננות היא כאשר אדם נוגע או מגרה את איברי המין שלו על מנת לגרום הנאה, עוררות, או פוטנציאל להגיע לאורגזמה. למרות שהדעות על אוננות חלוקות, מוסכם בדרך כלל כי גירוי מהנה מכל סוג שהוא יכול לעורר מגוון יתרונות פסיכולוגיים ופיזיים כמו שיפור מצב הרוח, תשוקה מינית מוגברת וטיפול רפואי מונע.

היסטוריה של אוננות
למרות שהמונח אוננות פותח במאה ה -17, מהפועל הלטיני masturbari, אנשים עוסקים בגירוי עצמי מאז ימי קדם. בשנת 2900 לפנה"ס, המצרים הקדמונים אפילו כתבו על היכולת לענג את עצמך עם הידיים; כולל התייחסויות לאוננות גברית ונשית בפפירוס קאהון.

נראה שבדתות ההודיות המוקדמות התעוררו לחיים כמה אלוהויות כדי ללמד אנשים על אמנות העינוג העצמי. ככאלה, תיאורים טנטריים ווג'ריאנה רבים סיימו את פעולת הגירוי העצמי כבר במאה החמישית. באירופה של ימי הביניים, אלה שנתפסו מאוננים הוצאו להורג לעתים קרובות על כפירה.

עם זאת, החל מסוף המאה ה -18, העמדות כלפי אוננות החלו להשתנות. בשנת 1760, הרופא והפילוסוף השווייצרי סמואל-אוגוסט טיסו טען שזה היה אחד הגורמים לבריאות לקויה, אך מאוחר יותר, כשהבין את האירוניה של גינוי מנהג פופולרי, נאלץ טיסו לחזור בו מאמונותיו הקודמות ולהודות בהיעדר איום פיזי.

יתרונות בריאותיים פיזיים ופסיכולוגיים
אוננות כבר לא נתפסת כחריגה, אלא כחלק נורמלי מהחוויה האנושית שיכול להועיל לבריאות הפיזית והפסיכולוגית כאחד. קרן האוכלוסין של האו"ם (UNFPA) המליצה כי אוננות נתפסת כפעילות "בטוחה ובריאה ביעילות", ופעילים שואפים ליצור מודעות גדולה יותר לאוננות כביטוי מיני בריא.

יתרונות פסיכולוגיים
אוננות יכולה לספק לאנשים פורקן מיני בטוח ובריא. זה יכול לתת לאנשים את ההזדמנות לחקור את התגובות והגבולות של הגוף שלהם ולהכיר את עצמם טוב יותר. זה יכול גם לשפר את התקשורת בין שותפים מיניים, כמו כמה אנשים עשויים להרגיש יותר בנוח לדון מה הם מעדיפים בחדר השינה אם כבר יש להם מידה של ביטחון מיני. לבסוף, אוננות משחררת אנדורפינים אשר יכולים להפחית מתח, להפחית את רמות הקורטיזול ולקדם שינה נינוחה.

יתרונות פיזיים
היתרונות הבריאותיים הפיזיים של גירוי איברי המין הם רבים ויכולים לכלול שליטה שרירית רבה יותר; זרימת דם מוגברת; עלייה בקצב הלב; שחרור אנדורפינים; הורמונים שיכולים להקל על שעמום, להקל על מתח, לעודד אותך ולהמריץ אותך; וחיזוק מערכת החיסון.

פעולת הנגיעה בעצמך יכולה גם לעזור להפחית דלקת וכאב, ויכולה להפחית או אפילו למנוע כאבי מחזור. בנוסף, זה יכול להפחית את הסיכון לסרטן הערמונית, כמו שפיכה רגילה יכולה לעזור לנקות את הצינורות בתוך בלוטת הערמונית.

אוננות לנשים
אוננות קשורה לעתים קרובות לגברים, מכיוון שגברים מעודדים כלפי חוץ יותר לדון בפתיחות ולחקור את המיניות שלהם. אבל זה טבעי והכרחי באותה מידה עבור נשים לחקור את ההנאה האישית והייחודית שלהן. נשים יכולות לחוות את אותם יתרונות פיזיים ונפשיים מאוננות כמו גברים. זה יכול לעזור לשחרר אנדורפינים, כמו גם להגביר את זרימת הדם, עוררות, אורגזמה.

בנוסף להנאה עצמית, אישה יכולה להכיר טוב יותר את גופה ולשפר את ביטחונה המיני. לדעת בדיוק מה אתה ואת הגוף שלך אוהב יכול להגדיל את היכולת שלך גם לתקשר וגם להגיע לאורגזמה עם בן זוג. אחרון חביב, אוננות יכולה להוריד את הלחץ גם ממך וגם מבן זוגך לגבי סיפוק אחד של השני במיטה.

אוננות ומערכות יחסים
אוננות לא חייבת להחליף אינטימיות בין בני זוג, אלא דווקא יכולה לעזור לחזק אותה. כאשר לשני בני הזוג יש הערכה או הבנה של מה אחד השני אוהב במונחים של גירוי פיזי, זה יכול להגביר את התקשורת ואת האמון במערכת היחסים. בנוסף, אוננות מאפשרת הזדמנות להתמקד בהנאה של הגוף שלך מבלי לדאוג לרצות את האחר.

חשוב גם לדבר על אוננות עם בן הזוג שלך אם זה משהו שהוא חלק בלתי נפרד מההנאה המינית שלך. חיוני לדון בהעדפות גבולות, שכן שיחה פתוחה עם בן הזוג שלך עשויה לעזור להפחית רגשות לא נוחים או חילוקי דעות פוטנציאליים לגבי נגיעה בעצמך בנוכחות אחר.

www.3wheelermodels.com – אתר מומלץ
מסקנה
לסיכום, אוננות היא נורמלית ובריאה

חדשות הסקס מאמרים נוספים

חקירת המורכבויות והמחלוקות סביב זנות: סקירה מקיפה

זנות, הפרקטיקה של ביצוע מעשים מיניים תמורת כסף, הייתה נושא שנוי במחלוקת לאורך ההיסטוריה. זהו מקצוע שלעתים קרובות אינו מובן ונגוע בסטיגמות, עם דעות ונקודות…

חקירת המורכבויות והמחלוקות סביב זנות: סקירה מקיפה

הבנת קונדומים: המדריך האולטימטיבי למין בטוח ואמצעי מניעה

קונדומים שימשו במשך מאות שנים כשיטה למניעת הריון והגנה מפני זיהומים המועברים במגע מיני (STI). למעשה, התיאור העתיק ביותר הידוע של קונדום שתחילתו לפני למעלה…

הבנת קונדומים: המדריך האולטימטיבי למין בטוח ואמצעי מניעה

נערות ליווי: תובנה מקצועית על המקצוע העתיק בעולם

בכל פינה בעולם קיימת תעשייה חשאית שקיימת כבר מאות שנים – מקצוע נערות הקריאה. נשים אלה, הידועות בשמות שונים כגון נערות ליווי המלצה - נערות…

נערות ליווי: תובנה מקצועית על המקצוע העתיק בעולם